Kullanılması Gereken Pazarlama Stratejileri | 4P Nedir?

Girişimcilikte Pazarlama

Bir ürünü ortaya koyduktan sonra yapmanız gerek şey ürünü satmak pek çok yeni girişim ürününü pazarlayamadığı için zarar ediyor hatta maddi açıdan çöküşe geçiyor işte bu nedenle bu yazımızda size girişimlerinizde uygulayabileceğiniz 4 pazarlama taktiğini göstereceğiz.


4P Nedir?

4P, dört tane pazarlama taktiğine verilen kısa bir isimdir bu taktikler sırayla şu şekildedir; İşlemsel Pazarlama, Ağızdan Ağıza Pazarlama, Doğrudan Pazarlama ve İçerik Pazarlama.

İşlemsel Pazarlama

İşlemsel pazarlama neredeyse bütün şirketlerin uyguladığı bir pazarlama türüdür. İşlemsel pazarlamayı nasıl tanımlarız derseniz eğer; Ürünü satmaya veya kullandırmaya odaklı kampanyalar yaparak ilgi görmesini sağlamak örnek olarak mağazaların indirim veya kupon  kampanyalarını gösterebiliriz.

Ağızdan Ağıza Pazarlama

Ağızdan ağıza pazarlama stratejisi daha inandırıcı ve daha etkili bir pazarlama türüdür. Tanımını da şu şekilde yapalım; Bir müşterinin çok memnun kaldığı bir ürünü akrabalarına yakınlarını anlattığı kişilerinde kendi yakınlarına anlatması sonucunda oluşur az masraflı olup daha uzun sürede etkili olmakta.

Doğrudan Pazarlama

Doğrudan pazarlamanın tanımı kendisinde saklı doğrudan hiç bir araç kullanılmadan iletişime geçmektir.  e-posta pazarlama, el ilanları ve müşteriye katalog göndermek gibi düşünebiliriz. Amerikan Doğrudan Pazarlama Birliğinde bu tekniğin tanımı şöyle yapılmaktadır: “Herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye ve/veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile, bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir pazarlama sistemidir”. 

İçerik Pazarlama

Daha dijital dünyanın olmadığı dönemlerde dergi ve gazetelerde reklamlar vardı işte İçerik Pazarlama Yönetime de bu reklamların dijitalleşmiş versiyonu doğru içeriği bularak müşteriye sunuyorsunuz onlarda bu içeriği severlerse ürününüze ilgi duyuyor.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski